• Inapoi la site

Sincron Imobiliare Blog

Digitalizarea ANCPI continuă bătând pasul pe loc

0
  • by Nață Adrian
  • in Agenții Imobiliare · ANCPI
  • — 29 sept., 2020 at 11:50 am
Aplicația eTerra, sursa foto ANCPI

Cartea Funciară anunță într-un comunicat de presă că a introdus de ieri semnătura electronică în browser prin aplicația eTerra disponibilă pentru colaboratori. Din cauză (sau datorită?) pandemiei, documentele de la ANCPI au circulat în toată perioada aceasta cu semnături electronice ale reprezentanților Cărții, sediul ANCPI fiind închis pentru public. Documentele au circulat în format PDF pe mail cu semnăturile inspectorilor atașate electronic (foto mai jos), iar de-acum vor circula tot electronic și cu cele ale colaboratorilor (cadastriști, notari, delegați de carte etc).

Panou cu semnătura electronică ANCPI

Odată cu asta, testează în sfârșit și posibilitatea plății cu cardul prin aceeași aplicație ceea ce în mod normal ar diminua termenele de soluționare ale solicitărilor care, de când ne aflăm în pandemie, sunt mereu întârziate.

De exemplu, avem o vânzare cu credit ipotecar pe Ilfov semnată acum două săptămâni și încă nu avem intabularea care trebuia să se elibereze în termen de trei zile. Problema e că banca face plata după ce are intabularea ceea ce îl nemulțumește pe vânzător care a vândut dar nu și-a încasat prețul nici după două săptămâni. Unul din reprezentanții Cărții cu care cu greu a reușit să ia legătura notariatul spune că au sute de dosare de soluționat pe zi, că nu fac față, că numărul nu a fost niciodată atât de mare, că toate sunt cu termenele întârziate și că o să o primim zilele astea, mâine-poimâine. Spune-i asta unui vânzător care nu mai e proprietar de două săptămâni și așteaptă în fiecare zi să-și încaseze și banii.

Și nu e un caz singular. În Starea de Urgență, ANCPI Sector 3 a întârziat la fel cu o intabulare Prima Casă. Acolo vânzătorul avea termen de plată pentru o altă achiziție imobiliară (o casă nou construită, unde dezvoltatorul făcea presiuni complet justificate ca să-și încaseze banii) iar termenul a fost cu mult depășit, odată cu Starea de Urgență fiind îngreunată inclusiv procedura de verificare juridică a documentelor de către bancă și Fondul de Garantare. A fost un dosar care a durat mai bine de 3 luni de la semnare antecontract până la încasarea prețului. E scuzabil fiind vorba de o stare de urgență, dar Cartea continuă cu aceeași problemă.

“Așa cum am promis, continuăm procesul de digitalizare a activității ANCPI. Am pornit pe un drum ireversibil, ținând cont de transformările care au loc în societate și de situația generată de pandemie. Cele două noi măsuri, semnarea în browser și plata cu cardul în aplicația eTerra, vin în sprijinul tuturor partenerilor noștri, rezultatul final fiind un serviciu mai rapid și mai eficient oferit cetățenilor”, Laurențiu Alexandru Blaga, președinte – director general al ANCPI.

E foarte bine, domnule Blaga, dar eliberați-ne și nouă Intabularea măcar la termenul pe care îl aveam înainte de introducerea instrumentelor digitale care ne „ajută să beneficiem” ca cetățeni de „un serviciu mai rapid și mai eficient”. Înainte de toată această digitalizare, când delegatul de la notariat mergea a doua zi cu contractul de vânzare semnat în original de părți, cu cererea către Carte semnată în original de biroul notarial, cînd registratorul prelua dosarul și elibera numărul cererii, când era nevoie ca inspectorul să semneze olograf, în original cu ștampila Cărții, când tot procesul se desfășura fără suport electronic și totul se făcea fizic, a treia zi aveam Intabularea în original care și ajungea imediat la bancă pentru efectuarea plății. Iar acum, în „plin proces de digitalizare”, porniți „pe un drum ireversibil, ținând cont de transformările care au loc în societate”, nu avem intabularea nici după două săptămâni. Mulțumim pentru digitalizare, domnule Blaga, dar dați-ne Intabularea!

Share

Tags: #CarteaFunciară

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

  • Previous story Informații despre programul „Noua Casă”, noul program „Prima Casă”
  • Next story Cum pot să vând un apartament cumpărat cu „Prima casă”? Cum obțin acordul pentru vânzare eliberat de Fondul de Garantare (FNGC-IMM)?
  • Articole recente

    • Spot pentru încurajare și conștientizare auzit la radio:
    • Notarul, prezență generoasă la TNI
    • Cum mai merg chiriile în zona Pallady, Sector 3
    • Târgul Național Imobiliar de azi până duminică la Parlament
    • Cum negociem prețul
  • Comentarii recente

    • Baciu Florina la Cum pot să vând un apartament cumpărat cu „Prima casă”? Cum obțin acordul pentru vânzare eliberat de Fondul de Garantare (FNGC-IMM)?
    • DenisI la Cum pot să vând un apartament cumpărat cu „Prima casă”? Cum obțin acordul pentru vânzare eliberat de Fondul de Garantare (FNGC-IMM)?
    • Nață Adrian la Procură pentru agentul imobiliar în vederea vânzării unui apartament
    • Suiceanu Tincuta la Procură pentru agentul imobiliar în vederea vânzării unui apartament
    • Nață Adrian la Procură pentru agentul imobiliar în vederea vânzării unui apartament
  • Arhive

    • octombrie 2025
    • septembrie 2025
    • august 2025
    • iulie 2025
    • martie 2025
    • februarie 2025
    • ianuarie 2025
    • octombrie 2024
    • iulie 2024
    • iunie 2024
    • mai 2024
    • aprilie 2024
    • februarie 2024
    • mai 2023
    • ianuarie 2023
    • septembrie 2020
    • martie 2020
    • februarie 2020
    • decembrie 2019
    • octombrie 2019
    • august 2019
    • iulie 2019
    • iunie 2019
  • Categorii

    • Agenții Imobiliare
    • ANCPI
    • Avizier
    • Blocuri cu risc seismic
    • Cum lucrăm
    • Evaluarea
    • Evoluția prețurilor
    • Închirierea
    • la notariat
    • La târg
    • Negocierea
    • Pregătirea actelor
    • Prima Casă
    • Procură notarială
    • Promovare
    • Radiere ipotecă
    • Sector 3
    • Statistici Imobiliare
    • Vânzarea
    • Vizionarea

© Copyright 2025 Sincron Imobiliare Blog. Typegrid Theme by WPBandit.